Facebook Steg 2

Alla, Sociala Medier

Facebook 2 Nästa steg i marknadsföring

Kursen för individen

Du lär dig hur och vilken typ av annonser du ska göra, hur du riktar in en annons på en specifik målgrupp och kollar hur dina annonser fungerar.

Kursen för företaget

Hela företag eller organisationer som får en god kunskap om hur en annonskampanj sätts upp, genomförs och analyseras. Allt för att få ut mest av den tid, budget och budskap kampanjen kräver.

Våra lärares erfarenhet

Alla pedagoger har över tio års erfarenhet att både leda och utbilda via digitala medier och delar med sig av massor med trix och tips under utbildningen.

Målet med utbildningen

I den här utbildningen får du lära dig hur du bygger funktionella och proffsiga annonser, oavsett om du vill ha besökare till din webbutik eller lägga till likes på dina sidor. Deltagaren lär sig hur man skapar annonskampanjer, anonser via Ads Manager och Business Tools. Samt att analysera sina annonser via A/B-testfunktionen.

Utbildningen kräver kunskap om Facebooks grunder i annonsering. Vi rekommenderar- att du har gått eller har motsvarande kunskaper från vår kurs Facebook 1 Grunder i marknadsföring.

Kurslängd

Utbildningen är på två timmar och kan levereras både online eller på plats.

Kursinnehåll

  Marknadsföring på Facebook och Instagram
  •        Vad kostar annonsering på Facebook och Instagram?
  •        Kvalitetens inverkan på visningar och annonspris
  •        Tricks för att göra bättre annonser
Använda Ads Manager
  •       Editera annonser från Facebook eller Ads Manager
  •       Annons struktur: kampanjer, annons uppsättningar och annonser
  •       Bygga kampanj och mål
  •       Skapa publik
Avancerad målinriktning
  •        Inriktning med hjälp av besökare av webbplats eller e-postadresser
  •        Skapa målgrupper från dina målgrupper
Vad ska man betala för marknadsföring?
  •        Hur mycket är det här? Annonspriser och kvitton
  •        Letar du efter billiga eller dyra mål? Finjustera vad du betalar för
  •        Är det bråttom med kampanjen? Hur man spenderar kampanjbudgeten snabbt